ساعت کاری 06:00-18:00

08/اردیبهشت/1403               

استان مرکزی، اراک، بلوار آیت الله اراکی، مجتمع صنعتی آونگان نوید مرکزی

086-33134040

محصولات پلی اتیلن

پلی اتیلن سنتز شیمیایی اتیلن است که معمولا از ترکیب نفت خام و گازهای طبیعی به وجود می‌آید. برخی از نام های غیر رسمی آن polythene یا polyethylyne  است، علاوه بر این به اختصار PE نیز نامیده می‌شود. پلی اتیلن بیشتر برای ساخت ترکیبات پلاستیکی استفاده می‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گیرد. این ماده با این که در طیف وسیعی از مصارف گوناگون استفاده شود.

 پلی‌اتیلن‌ها خانواده‌ای از گرمانرم‌ها می‌باشند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن ( C2H4 ) بدست می‌آیند. از طریق کاتالیست و روش پلیمریزاسیون این ماده می‌توان خواص مختلفی همچون چگالی، شاخص جریان مذاب (MFI)، بلورینگی، درجه شاخه‌ای و شبکه‌ای شدن، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را در آنها کنترل کرد.

امروزه محصولات پلی اتیلن در صنایع گوناگون کاربردهای فراوانی پیدا کرده اند. از جمله ی کاربردهای محصولات پلی اتیلن میتوان کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در آبرسانی و انتقال آب، کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در گازرسانی و شبکه های انتقال گاز، کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب و کاربرد پلی اتیلن در کشاورزی و آبیاری تحت فشار نام برد.

محصولات پلی اتیلن به خاطر دلایلی همچون کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن پلی اتیلن، مقاومت بالای پلی اتیلن، خاصیت انعطاف پذیری پلی اتیلن، هزینه پایین تعمیر و نگهداری، سهولت بارگیری و حمل و نقل محصولات پلی اتیلن به دلیل وزن کم آن و طول عمر بالای آن در پروژه های گوناگون به انتخاب اول تبدیل شده اند.